Julio C. Gimenez
Jezik v poslovni
e-pošti: priložnost za premoščanje razkoraka med teorijo in prakso
Povzetek
Medtem
ko lahko v zadnjem desetletju v strokovni literaturi zasledimo veliko
študij o značilnostih poslovne e-pošte, je učitelj tujega
strokovnega
jezika oz. učitelj poslovnega jezika prepuščen lastni iznajdljivosti,
kadar mora te izsledke uporabiti v razredu. Članek predstavlja pristop
in metodo, ki bosta učitelju tujega jezika v pomoč pri premoščanju
razkoraka med teoretskimi izsledki o poslovnem jeziku na eni in prakso
poučevanja poslovne angleščine na drugi strani.
Avtor najprej pregleda novejše raziskave o značilnostih poslovnih
elektronskih sporočil. Pri tem se osredotoča na jezikoslovne in
retorične analize v obstoječi literaturi z obravnavanega
področja. Iz
teoretičnih študij izlušči nekaj zaključkov o temeljnih smernicah rabe
jezika in o potezah diskurza v poslovni e-pošti, npr. obstoj razlik med
internim in eksternim elektronskim sporočanjem, raba krajšav, izbira
posebnega besedja in dolžina elektronskega sporočila.
Na osnovi analizirane literature avtor v nadaljevanju vpelje
metodološki pristop, ki učitelju omogoča, da raziskovalne izsledke
učinkovito prilagodi za potrebe poučevanja tujega strokovnega jezika v
razredu z dano ciljno publiko. Pri tem se naslanja na načela t.i.
modela SAE (Selecting / Applying / Evaluating). V skladu s predlaganim
modelom vzpostavi kriterije, ki naj bi jim učitelj sledil v procesu
izbire, priprave vaj in izvedbe ter ocenjevanja uspešnosti.
Avtor sklene s predstavitvijo niza vzorčnih jezikovnih vaj, ki so bile
sestavljene za uporabo v razredu pri učenju poslovne angleščine. Vaje
temeljijo na predhodnih ugotovitvah o značilnostih rabe jezika v
poslovnih elektronskih sporočilih. Sestavljene so tako, da preverjajo
učenčeve sposobnosti prepoznavanja, analize in uporabe izpostavljenih
jezikovnih značilnosti. Pri tem uvajajo različne pristope kot so
analiza besedila, raba slovarjev in raba konkordanc.
» Polno besedilo v
angleškem jeziku
|
 |
Scripta
Manent 1(1)
Vsebina
» G. Crosling
Razvoj jezikovnih spretnosti na poslovni fakulteti: vzporedni pristop
» J. C. Gimenez
Jezik v poslovni e-pošti: priložnost za premoščanje razkoraka med
teorijo in prakso
» S. Laviosa
Besedne igre v oglaševanju: oblika, pomen in funkcija
» M. L.
Pérez Cañado in A. Almagro Esteban
Avtentičnost v poučevanju strokovne angleščine: predlog evalvacije
» S. Čepon
Poslovna angleščina v praksi
Arhiv
» Številka 3/1
» Številka 2/2
» Številka 2/1
|