Domov | O Zborniku | SDUTSJ
Inter Alia 2, Ljubljana, februar 2011
ISBN: 978-
ISSN:
Vesna Jevremovič
Modeli pogajanj kot pomoč pri učenju poslovne angleščine
Izvleček
Pogajati se vsi naučimo z življenjem v družbi, z medsebojnimi stiki itd., zato se zastavlja vprašanje, zakaj bi se potem še dodatno izobraževali o spretnosti pogajanja. Ker gre pri pogajanjih za zahtevno vsebinsko področje, je vredno zavestnega učenja: s preučevanjem pogajalskih spretnosti se naučimo uspešnega komuniciranja, naučimo se uporabljati strukture in besede, ki so značilne za komunikacijo v poslovnem svetu. Poznavanje modela pogajanj obogati poslovni jezik, ki ga uporabljajo študentje, in ga približa realni rabi tujega poslovnega jezika. Avtorica meni, da je učenje poslovnega jezika s pomočjo modela pogajanj zanimivo in učinkovito.
Koncept pogajanj je dokaj širok, raziskovale pa so ga različne vedenjske znanosti.
Pogajanja so zanimala in še zanimajo antropologe, sociologe, psihologe in jezikoslovce.
Nejezikoslovne znanosti preučujejo ekonomske in sociološko-
Pogajanja so razgovori, pri katerih mentalni modeli vodijo naše (predvsem jezikovno) vedenje. Pogajalci, pri katerih se v mentalnih modelih zrcali razumevanje strukture pogajanj in izmenjave podatkov, dosežejo dobre in celo optimalne rezultate in dogovore pri sklepanju poslov. Model pogajanj sestavljajo naslednje enote: vzpostavitev odnosov, izmenjava informacij, postavljanje vprašanj, izbira, ponudba, pogajanje (barantanje), dogovor in sklep ter zaključni pozdrav. Te enote vsebujejo strukturne spremenljivke, kot so odmor, prekrivanje, prekinitev, pojasnjevanje, prirejanje itd. ter vsebinske spremenljivke, kot so priporočila, obljube, svarila, grožnje itd. Pomembni pa so tudi dejavniki tako imenovanih osnovnih vedenj: informiranje, medsebojno delovanje, metagovor, popuščanje in sporazum. Vsi ti dejavniki vsebujejo tako strukturne kot vsebinske spremenljivke. Pri pripravi modela pogajanj je dobro upoštevati tudi to, da poznamo več vrst pogajanj, npr. tekmovalna pogajanja in sodelovalna pogajanja. Pomembni koncepti, ki jih moramo vključiti v model pogajanj, so tudi ciljna vrednost, rezervna vrednost in najboljša alternativna možnost.
Vsak diskurz ima moč -
Ključne besede: poslovna angleščina, poslovno besedišče, pogajalski modeli, diplomatski jezik, faze pogajalskega procesa.
(CC) SDUTSJ 2011. Zbirka Inter Alia je objavljena pod licenco Creative Commons
Priznanje avtorstva-