Domov | O Zborniku | 10 let društva | SDUTSJ
Inter Alia 1
ISBN: 978-
ISSN:
Jana Kobav
Dviganje kakovosti in zagotavljanje enakih možnosti dijakom v srednjem strokovnem izobraževanju
Izvleček
Slovenski šolski sistem sledi evropskim sistemom, ki so se izkazali uspešni. Povzema holistični pristop ter širi individualno pomoč dijakom s posebnimi potrebami. Pomen vseživljenskega učenja za doseganje boljših rezultatov dijakov postaja pomemben izziv in nuja. V Veliki Britaniji sledijo dosežkom dijakov in jih spremljajo pri nadaljnjem šolanju in v karieri. Pri nas zakon tega ne dopušča.
Britanski sistem (samo)ocenjevanja je pregleden in v vseh šolah poenoten. Verjamejo, da so s tem naredili bistven napredek od prejšnjega sistema, ki je temeljil na inšpekciji. Vendar pa se nekaterim sistem zdi v praksi preobsežen.
Britanci nenehno spremljajo napredek dijakov in s tem spodbujajo prizadevanja učiteljev pri doseganju učnih rezultatov. Številni učitelji se šolajo za ravnatelje, da v šolah s težavami nadomestijo ravnatelje in vodilne delavce. Pri večini šolskih dejavnosti so znižali razmerje med dijaki in učitelji. Želimo, da bi se v tem smislu tudi naš sistem približal britanskemu.
Slovenija vlaga precej naporov v dvig standardov in kvalitete v izobraževanju. Ravnatelj vrednoti učitelje in temeljito pozna šolo. Dijaki srednjih strokovnih šol izobraževanje zaključijo s poklicno maturo in se na to pripravijo. Učitelji prevzemajo odgovornost za rezultate in se strokovno izobražujejo. Dodana vrednost dijakov v obliki uspešnosti je predmet primerjav in spodbuja k nadaljnjemu dviganju kvalitete. Zato morajo šole ustvariti temelj za ustrezno (samo)evalvacijo in razviti tudi odgovornost dijakov.
Ključne besede: britanski izobraževalni sistem, holistični pristop, učni programi, ustvarjalna dejavnost, samoevalvacija, dviganje kvalitete.
(CC) SDUTSJ 2008. Zbirka Inter Alia je objavljena pod licenco Creative Commons
Priznanje avtorstva-